niedziela, 17 lutego 2013

Początek


Większość osób uważa, że księgowa to nudna, zgorzkniała osoba dla której liczą się tylko liczby. Chcę udowodnić, iż nie do końca tak jest.
Moje środowisko to piętnaście kobiet. Niestety żaden rodzynek długo u nas miejsca nie zagrzał.
Pamiętam był taki stażysta, który po czterech godzinach oznajmił, że jest zmęczony. Następnie poszedł do kierowniczki i spytał czy może iść do domu.
Tak, taka ilość bab może być przytłaczająca.
Z reguły jest wesoło, czasami sytuacja jest napięta (głównie w okolicach 20-25 każdego miesiąca) i wtedy lepiej nie drażnij księgowej.
Nasza piętnastka dzieli się na obóz PEŁNA i MAŁA plus Sekretarka (między młotem a kowadłem).
Jak wszędzie gdzie są dwa obozy, tak i tu występuje "niewielka" rywalizacja.
Ja jestem w obozie MAŁA. MAŁA zawsze górą, przynajmniej tak mi się wydaje.

To wstęp do tego o czym będę wypisywać na tym blogu. Oczywiście nie obędzie się bez porad księgowych, czy informacji o zmieniających się przepisach.

: Do 20.02.2013 należy złożyć zawiadomienie o wyborze uproszczonej formy wpłacania zaliczek na      podatek dochodowy w 2013 r. Podatnicy CIT
: Wystawianie faktur uproszczonych jest prawem a nie obowiązkiem podatnika.
: Wydatki na zakup artykułów spożywczych (kawa, herbata, ciastka, soki, usługi cateringowe) podawane podczas posiedzeń zgromadzenia wspólników i rady nadzorczej można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. (interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 10.12.2012 r nr IPPB5/423-774/12-5/RS.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz